KISAH BENAR CERITA DI SEBALIK PASANGAN BERKEPIT DI TANAH SUCI++TERHARUNYA RASA

KISAH BENAR CERITA DI SEBALIK PASANGAN BERKEPIT DI TANAH SUCI++TERHARUNYA RASA | Ada satu email menarik yang rasanya patut dikongsi bersama yang lain. Pernah tengok gambar berkepit di tanah suci seperti di bawah ni tak? Kali pertama tengok, timbul juga rasa pelik. Nak jatuhkan hukum pun aku tak tahu sangat sebab aku tengok gambar ni pada mulanya di facebook. Hanya gambar dan beberapa ayat negatif pasal gambar ni.

Selepas tengok gambar kedua, baru aku mula perhatikan bahagian yang dianak-panahkan tu. Sebelum ni memang tak perasan langsung pasal tu. Perasan tak?



Aku tak faham pun bahasa Arab di sebelah kanan tu. Tapi kalau mengikut kandungan email yang aku dapat, saudara tu dipapah oleh isterinya sebab kurang upaya. Tak tahulah mereka ni betul-betul suami isteri ke tak. Bagi aku, takkan pasangan bercinta nak bercanda di tanah suci kot. Mesti orang yang ingin berada di tempat macam ni dapat bezakan halal dan haram.

Kalau kandungan email ni betul, harapnya pasangan ni mendapat rahmatNya. Walaupun berkeadaan macam tu masih nampak usahanya untuk beramal. Sebagaimana yang selalu digunakan, don't judge a book by its cover!


sumber
Share on Google Plus

About mariasyahiza zainudin

    Blogger Comment
    Facebook Comment

4 comments:

  1. citer ni dah lame.. tak sangka pulak ade lagi yang tak thu kisah sebenar.. anyway thanks for sharing. :)

    ReplyDelete
  2. kenapa mentality orang melayu yang berAGAMA islam suka sangat mencari salah dan kesilapan orang lain??sempurna sangatkan kita sehingga tiada dosa langsung selama hidup ini??Dan adakah kita ni dah 100% beramal dengan suruhan dan larangan allah??

    ReplyDelete
  3. Subhanallah... semoga si isteri mendapat balasan pahala yg setimpal dengan amal baktinya tu... Aamiin... :-)

    ReplyDelete

Takkan bace je kot. Cerr bagi pendapat sikit :)