Hebat !! Jake Schellenschlager Kanak-kanak 14 tahun Terkuat di Dunia



Hebat !! Jake Schellenschlager Kanak-kanak 14 tahun Terkuat di Dunia | Menjadi orang paling kuat sedunia adalah impian kanak-kanak lelaki ini. Namun itu benar - benar dianggap serius oleh Jake Schellenschlager . Ia melatih diri menjadi yang terkuat di usianya yang masih kanak - kanak ini . Jake mendapat idea menjadi budak terkuat pada usia 12 tahun ketika melihat ayahnya bersukan .

 Kini di usianya yang 14 tahun , ia sudah boleh angkat besi yang bebannya dua kali ganda tubuhnya . Dengan tubuh setinggi 1.5 m namun sudah berotot , Jake kerap mencipta  rekod dunia angkat berat .Pertengahan tahun lalu Jake juga memegang rekod dunia squat jump dan angkat berat 136 kg di Pennsylvania .

 Itu semua dilakukannya berkat latihan keras  selama 2.5 tahun saban hari . Ayah yang menjadi motivator  bersama  ke gym di Glen Burnie , Maryland . " Jake merasa tidak ada yang boleh mengalahkannya .

 Itu adalah kekuatan dari dalam diri yang mengatakan ' Kamu pasti boleh ' , " kata pelatih Jake , Mike Sarni . Para ahli sukan angkat berat mengingatkan bahawa angkat berat terlalu awal mempunyai kesan buruk pada kesihatan .

 Mengangkat beban maksimum semasa masa kanak-kanak boleh berbahaya dan sebaiknya menunggu setelah dewasa . Ayah pun mengaku sudah tahu risikonya dan berusaha meminimumkan dengan pengawasan ketat . " Jake tIDak pernah mengadu kesakitan dan selalu memeriksa kesihatan , " ucap Chris  . " Pada mulanya aku bimbang tapi kuperhatikan bahawa angkat berat sama seperti sukan lain , misalnya baseball , " tambah Brandy .








Sumber

Share on Google Plus

About Unknown

    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments:

Post a Comment

Takkan bace je kot. Cerr bagi pendapat sikit :)