SERAM...Pemuda Bermesej Dengan Wanita Yang Telah Mati.


   gambar sekadar hiasan

SERAM...Pemuda Bermesej Dengan Wanita Yang Telah Mati. | Sebelum tidur, apa kata kita baca satu kisah seram bulu roma tengkuk nih. Jangan tak tidur malam dah lah yek pas baca kisah nih.. hehe..
Cerita ini mengisahkan tentang seorang lelaki yang bernama jimmy.dia ni orang johor. Die ade awek name Julie.julie nih dok kt perlis.. Diorng nih xpnah jumpe sblom nih,juz msg n call aje…Gambar pon diorang tak pernah tengok sbb mereka hanya memakai nokia 3310i
Diaorang da  tak tahan nk jumpe sngat2. Diorng pon berpakat akn berjumpe pada hari raye pertama.. Dan diorng brcdang untuk berjumpe di rumah julie.. Julie telah beritahu keluarga dia yg jimmy akan datang beraya kerumah mereka..
Pada seminggu sebelom hari raye,Julie terlibat dgn satu kemalangan.. Mayat julie selamat dikebumikan. Seluruh keluarga Julie sngt bersedih atas pemergian Julie. Julie di dapati terkoban dalam kemalangan tersebut. Akan tetapi,jimmy tidak mengetahui hal ini. Kebetulan,hp jimmy rosak pada hari kematian Julie. Sehari sebelum raya,bru lah hp die siap dibaiki. Apabila hp da ok,jimmy terus msg Julie. Mesej yg dihantar oleh jimmy tersebut semua di’reply'.
                                                                      gambar sekadar hiasan
Pada hari yg ditetapkan,dgn alamat yg pernah diberi oleh Julie kpd jimmy. Jimmy bertolak dr johor pd subuh awl syawal,dan smpai di perlis pd ptng ari 2 juga dengan memandu kereta proton wira 1.6 kepunyaan kwn baiknya
Bila smpai shj dirumah Julie,dia terus bagi salam dan memperkenalkan diri kepada ibu bapa Julie. Ibu bapa Julie pon menyuruh jimmy duduk. Mereka perbualan dgn bertnya tntang diri jimmy..tetapi mata jimmy terjenguk2 kearah dapur dan bilik2 yg ade dirumah tersebut kot2 ade Julie keluar atau menyorok dri dia.
Jimmy semakin tidak senang duduk. Setelah lama berbual, jimmy pon tny pasal Julie kerana beliau tidak tahan nk berjumpa dgn Julie. Ibubapa Julie menyarankan supaya jimmy banyak bersabar, Jimmy semakin hairan,dan bertanya kepada ibubapa Julie,
“kenapa mak cik ngan pak cik??ape yg da berlaku pd Julie??”
“Julie telah meninggal dunia” kata ibu Julie..
Jimmy semakin kehairanan..
Jimmy bertanya “bila mak cik?? sebab apa??”
Ibu bapa Julie pon menceritakan tentang hal kejadian..
Jimmy agak terkejut,Tetapi jimmy tidak percaya kerana beliau ade sms dgn Julie sebelum berangkat ke perlis. Jimmy pon tunjuk semua sms itu kpd ibu bapa Julie. Setelah membaca dan melihat no telefon tersebut,ibu bapa Julie hairan kerana cara sms dan no telefon itu memng Julie yg punye. Utk mendapatkan kepastian,ibu bapa Julie bawak jimmy ke tnah perkuburan Julie. Jimmy masih x berpuas ati dan mengorek kubur Julie.
                                                                   gambar sekadar hiasan
Memng betol Julie sudah mati dan berada didalm kubur tersebut. Jimmy semakin hairan dan ketakutan. Sebelum julie meninggal,julie telah berpesan kpd org tua die supaya kalo dia mati,tnm skali hp die sbb die terlalu syg kt hp nih.. Ibu bapa Julie turut menceritakan hal ini kepada jimmy.. Jimmy pon cuba sms Julie didepan ibu bapa Julie,
“awk ngah wat pe??”
Tidak
lma kemudian,hp jimmy berbunyi dan ade satu sms diterima,apabila buka sahaja sms tersebut, kesemua mereka terkejut beruk kerana sms itu dibalas oleh Julie dan sms tersebut berbunyi
“xde wat papepon.. awk da smpai ke??”
Jimmy semakin panic dan membalas “ibu bapa awk kata awk da MATI??”
Dan Julie pon balas “memng sy da meninggal…”
Jimmy cuba beranikan dri dan membalas semula sms tersebut dgn “ABES 2,MCM MANE AWK BOLEH BALAS SEMUA SMS SY??”
Tidak lama kemudian,hp jimmy pon berbunyi lg.. Kesemua mereka menjadi semakin panik,takut dan mcm bermain difikiran mereka semasa jimmy hendak membaca sms tersebut.. Apabila mereka baca sms tersebut,mereka jd terkejut BEROK & kehairanan n terpinga-pinga.
Kerana sms tersebut berbunyi
“DIGI ADA DIMANA-MANA.'
Cerita ini adalah rekaan semata-mata tiada kena antara yang hidup dan yang telah meninggal dunia.

Share on Google Plus

About mariasyahiza zainudin

    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments:

Post a Comment

Takkan bace je kot. Cerr bagi pendapat sikit :)