DITETAK GANGGU AWEK!!!


Taiping: Seorang lelaki yang mati ditetak di belakang tengkuk menggunakan parang berhampiran Pasar Aulong, Taiping malam kelmarin, dipercayai menjadi mangsa dendam sekumpulan tiga lelaki kerana dikatakan sering mengganggu teman wanita seorang suspek.

Ia susulan tangkapan dua remaja berusia 16 dan 19 tahun di sebuah rumah di Sungai Siput beberapa jam selepas kejadian hasil serbuan pasukan Ops Cantas Khas yang menjalankan siasatan sebaik kes itu dilaporkan.

Dalam kejadian jam 10.30 malam itu, mangsa M Ratha Krishnan, 32, dikatakan cuba lari menyelamatkan diri, namun gagal dan mati di tempat kejadian akibat kecederaan parah di leher.

Ketua Polis Daerah Taiping, Asisten Komisioner Yusof Mohd Diah berkata, siasatan mendapati pembunuhan itu bermotifkan dendam dan mangsa juga dikenal pasti bekas penagih dadah serta tiada tempat tinggal tetap, menyara hidup dengan mencari barang lusuh dan menjadi pengawal di Dewan Bola Keranjang di Aulong.

“Mangsa dipercayai bertengkar dengan sekumpulan suspek yang menaiki Proton Waja.



Seorang daripada mereka menetak leher mangsa sehingga dia maut di tempat kejadian.

“Ketiga-tiga suspek melarikan diri menggunakan kereta itu dan polis yang mendapat laporan mengenai kejadian segera menjalankan siasatan sebelum berjaya mengesan kenderaan suspek di sebuah rumah di Sungai Siput pada jam 5 pagi semalam (kelmarin),” katanya pada sidang media, semalam.

Menurutnya, serbuan di rumah terbabit memberkas dua daripada suspek, manakala suspek utama dikenali sebagai S Murugan, 25, meloloskan diri dan sehingga kini masih dikesan.

“Dua suspek direman sehingga Isnin ini untuk siasatan lanjut dan polis turut merampas kereta digunakan suspek dalam kejadian itu.

“Kes disiasat mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan dan orang ramai diminta menyalurkan sebarang maklumat berhubung kes itu di balai polis berdekatan atau menghubungi pegawai penyiasat Asisten Superintendan Saerah Dollah di talian 05-8080222,” katanya.


Share on Google Plus

About Unknown

    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments:

Post a Comment

Takkan bace je kot. Cerr bagi pendapat sikit :)