Misteri Pengkebumian Neil Armstrong Di Dasar Lautan !

Misteri Pengkebumian Neil Armstrong Di Dasar Lautan !

Neil Armstrong mengukir namanya sebagai manusia pertama yang menjejakkan kaki ke bulan..Kematiannya angkasawan bernama Neil Armstrong sangat mengejutkan dunia.. Pilihan untuk mengebumikannya di dasar lautan kelihatan amat pelik sekali untuk Neil Armstrong..Tetapi itulah yang berlaku pada majlis pengebumiannya.. Kenapa dia di kebumikan di dasar lautan?



Keluarga Neil Armstrong semalam mengumumkan bahawa angkasawan terkenal itu dikebumikan di dasar lautan..Neil Armstrong dikebumikan di laut kerana beliau pernah berkhidmat sebagai seorang juruterbang pejuang tentera laut sebelum menjadi seorang angkasawan.. Pilihan untuk dikebumikan di dalam dasar lautan mungkin kelihatan agak ganjil bagi kita..

Neil Armstrong meninggal dunia pada umur 82 dari disebabkan komplikasi jantung..Sebuah majlis peringatan telah dijadualkan pada 12 September di Washington yang mana pengkebumian di laut adalah perkara biasa bagi veteran tentera laut yang telah meninggal dunia..

Isteri Neil Armstrong, cucunya dan beratus-ratus orang yang berkabung dan berkumpul untuk memberi penghormatan kepada Neil Armstrong, manusia pertama ke bulan,pada majlis yang telah diadakan pada Jumaat lepas. Beliau telah diberi penghormatan sebagai seorang wira dunia..



Neil Armstrong telah berjaya menjejakkan kaki ke bulan dalam misi Apollo 11 pada 20 Julai 1969..Beliau merupakan manusia yang pertama ke sana dan telah disaksikan oleh penonton di seluruh dunia melalui kaca televisyen..

‘Amerika telah benar-benar hilang legenda,’ kata Eugene Cernan, angkasawan Apollo yang merupakan manusia terakhir yang telah berjalan di atas bulan.

Armstrong merupakan ikon dunia dan juga inspirasi kepada tentera, pelajar sekolah dan manusia di seluruh dunia..Kematiannya sangat memberi kesan yang mendalam kepada manusia sejagat.

Share on Google Plus

About kayriel eizham

    Blogger Comment
    Facebook Comment

26 comments:

  1. i think manusia pertama sampai ke bulan is Rasullullah s.a.w masa israk mikraj. kita dh banyak kena tipu dgn yahudi. betulkan kalau salah :)

    ReplyDelete
  2. Klau Neil Armstrong Pernah ke bulan dulu ... Kenapa NASA x hantar angkasawan ke Bulan Lagi??? Kenapa?? Sbb dulu Mudah untuk tipu org skunk dengan pelbagai teknologi yg canggih kenapa x pergi??? Skunk x boleh tipu dh.

    ReplyDelete
  3. dekat bulan tade udara mcm mana dlm gambar neil armstrong bendera boleh bekibar dan gravity pun tade ,

    ReplyDelete
  4. Rasulullah SAW bukan ke bulan tapi Langit ke tujuh

    ReplyDelete
  5. artikel Misteri Pengkebumian Neil Armstrong Di Dasar Lautan ! tak menjawab langsung KENAPA DIA MEMILIH UNTUK DIKEBUMIKAN DI LAUT???

    *sebagai pembaca penat jah baca tp x complete

    ReplyDelete
    Replies
    1. bkn die dh kate k td yg neil armstrong 2 yang pilih.. wallaweii.. bace pki mate k pki idung.. cissey..

      Delete
    2. bkn die dh kate k td yg neil armstrong 2 yang pilih.. wallaweii.. bace pki mate k pki idung.. cissey..

      Delete
  6. "Neil Armstrong dikebumikan di laut kerana beliau pernah berkhidmat sebagai seorang juruterbang pejuang tentera laut sebelum menjadi seorang angkasawan.."

    =)

    ReplyDelete
  7. Pada pendapat saya...hanya Allah S.W.T sahaja yg mengetaui segala apa yang terjadi di dunia dan di akhirat...
    NASA menyatakan graviti bulan adalah 1/6 dari graviti bumi..
    bermakna masih ade tarikan graviti di sana...dan bendera amerika laknatullah 2 sepatutnya tunduk ke bawah...tetapi NASA telah mengambil inisiatif utk mengunakan dawai sbgi rangka supaya bendera amerika tersebut sentiasa berkibar....
    satu lagi yg patut kite tahu adalah...adakah benar bumi mengelilingi matahari kerana di dlm al-quran menyatakan...
    “Dan Dialah yang telah menciptakan malam dan siang, matahari dan bulan. Masing-masing dari keduanya itu beredar di dalam garis edarnya.”(QS. Al-Anbyaa':33)
    “dan matahari berjalan di tempat peredarannya. Demikianlah ketetapan Yang Maha Perkasa lagi Maha Mengetahui.” (QS. Yasiin:3)
    saya hanya hamba Allah S.W.T yg ingin mencari kepastian....
    mohon maaf dahulu jika terkasar bahasa...

    ReplyDelete
  8. ha ha ha lawak betul orang kita ni..baca tapi tak paham isi kandungan..lepas tu melenting tak tentu pasal...ha ha ha...

    ReplyDelete
  9. ARWAH AYAH AKU PERNAH CKP YANG NEIL ARMSTRONG NEH MASUK ISLAM..SBB DIE TERDENGAR LAUNGAN AZAN DI BULAN 2..BILA DIE DENGAR DIE PELIK..SAMPI KE BUMI DIE CARI BUNYI APAKAH YG SAMA YG DIE DENGAR DI BULAN..RUPANYA LAUNGAN AZAN..AKIBAT KEJADIAN 2 DIE PELUK LAH ISLM..

    ReplyDelete
  10. itu yang dicerita oleh arwah ayah aku la..

    ReplyDelete
  11. dri segi islam mmng betul rasullah s.a.w sampai dulu! mereka nie beria2

    ReplyDelete
  12. pada pendapat saya,
    Yang mohd farhan tanya tu sebenarnya macam ni maksud ayat ini ialah allah mengatakan bahawa matahari,bulan,bumi beredar pada edaranyya .matahari memang berpusing tapi berada pada tempat yang sama

    ReplyDelete
  13. Knapa nak menjadikan Neil Armstrong ni sebagai sumber inspirasi kita? Utamakan yg penting dulu .. Nabi pergi langit ke tujuh tak da pulak nk bising-2 cenggini . -,-

    ReplyDelete
  14. Nabi Muhammad SAW pergi naik sampai langit ke tujuh tu pun x ada kecoh-2 .. Inikan pulak manusia yahudi ni .

    ReplyDelete
  15. diceritakan Neil Armstrong melihat kesan belahan bulan pada bulan...ia kesan mukjizat Rasulullah yg membelah bulan menggunakn tgn baginda sbgi bukti kekuasaan Allah yang diperlihatkan untuk kaum musyrikin pada ketika itu...Wallahhua'lam...

    ReplyDelete
  16. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  17. Mengapa perlu dibezakan bangsa dan warna kulit sedangkan kita dari keturunan yang sama iaitu ADAM.

    ReplyDelete
  18. naida: memang betul dik kita ni dari keturunan yang sama iaitu Nabi Adam.. cuma mereka(yahudi) sedang berusaha untuk orang yang BERAGAMA ISLAM ini tidak mempercayai ISI KANDUNGAN AL-QURAN malah mempercayai kata-kata mereka(yahudi)..

    ReplyDelete
  19. Dlm Quran mnyatakan Matahari,bumi masing2 beredar/bergerak di "track'/ landasan masing2.Kajian demi kajian @ penemuan oleh pakar sentiasa berkembang tapi isi kandungan Quran lebih 14abad yg lalu tetap fakta yg x berubah.Firman tuhan pasti benar dan pasti akan ditemukan kebenarannya.

    ReplyDelete
  20. tu la ,rasa macam kurang percaya jekan, dulu2 banyak terbaca dia dan kawan2 menjejak kaki ke bulan, kisah tu kadang2 meragukan akak, ada trbaca dlm sebuah majalah, org yang dkatakan wira tu peluk Islam, harap2 itu cerita benar

    ReplyDelete

Takkan bace je kot. Cerr bagi pendapat sikit :)