Tahukah Anda - Lelaki Ini Tidak Pernah Mandi Selama 60 Tahun Dan Hanya Makan Bangkai



Tahukah Anda - Lelaki Ini Tidak Pernah Mandi Selama 60 Tahun Dan Hanya Makan Bangkai | Pernahkah anda membayangkan rasanya berhari - hari tidak mandi ? Lelaki ini mencatat rekod dunia sebagai manusia yang paling lama tidak mandi . Ia sudah 60 tahun tidak mandi .

Amou Haji , lelaki tua tinggal di Desa Dejgah , Wilayah Fars , sebelah selatan Iran . Usianya kini 80 tahun dan tidak pernah mandi selama 60 tahun .

Beberapa penduduk pernah menawarkan mandi percuma namun Amou menolak kerana yakin dia akan ditimpa sakit jika badannya bersih . Ia juga marah jika diberi makanan bersih dan memilih mengambil daging bangkai haiwan . Amou tinggal di dalam lubang sperti lubang kubur atau bangunan bata yang dibina penduduk kerana simpati kepadanya .

Amou  tidak mempunyai apa - apa selain selimut yang dipakainya jika merasa kesejukan . Ia juga menghangatkan diri dengan menghisap banyak rokok sekaligus . Tidak diketahui alasannya  untuk tidak  mandi namun sejak muda memilih mengasingkan diri dari masyarakat sejak menghadapi masalah emosional .

Amou hidup merempat , tidur di mana-mana sahaj dan makan haiwan yang sudah  mati . Barangnya yang paling berharga adalah  rokok paip sepanjang 3 inci yang biasa digunakannya merokok dari najis haiwan . Ia juga sesekali melihat cermin melihat penampilannya namun biasanya menggunakan cermin kereta  .








Jom sakisikan video berikut: 



Sumber
Share on Google Plus

About kayriel eizham

    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments:

Post a Comment

Takkan bace je kot. Cerr bagi pendapat sikit :)