Pelik-Pelik Je ! Mumia Anak Untuk Dijadikan Model Pakaian Pengantin




Pelik-Pelik Je ! Mumia Anak Untuk Dijadikan Model Pakaian PengantinLegenda tentang "Si Kecil Pascualita" ini bermula pada 25 Mac 1930. Kedai bridal @ pakaian pengantin di Bandar Chihuahua tersebut memaparkan boneka model pakain terbaik pada masa itu. Pada awalnya, ramai orang yang terpaku melihat kecantikan boneka bergaun pengantin tersebut. Namun, lama-kelamaan apabila diperhatikan La Pascualita semakin mirip dengan manusia. Boneka model ini juga mempunyai garis telapak tangan dan kuku. Bahkan mirip dengan pemilik kedai, Pascuala Esparza

Persamaan itu membuat penduduk setempat semakin yakin kalau manekin tersebut dulunya manusia.
Mereka percaya boneka yang berusia sekitar 75 tahun tersebut adalah mayat anak Esparza yang dijadikan mumia. Konon, "Little Pascuala" meninggal di hari perkahwinannya akibat terkena gigitan labah-labah hitam beracun. Rasa sayang Esparza terhadap anaknya membuat ia tidak rela melepas kematiannya. Ramai yang percaya tentang keanehan ini. Kerana, Boneka ini secara rutin diperiksa oleh pakar khas, seupaya keadaan La Pascualita tetap utuh.

Sejumlah penduduk setempat mengaku pernah melihat La Pascualita berkeliaran di tengah malam. Ada yang berkata, pekerja kedai akan menemui boneka berubah kedudukan di pagi harinya .. Khabarnya, sesiapa yang melihatnya akan terus mengeluarkan keringat di dahi bila bertatapan mata dengan boneka misteri ini. Selepas itu, mereka akan merasa seolah sentiasa dipandang oleh "Si Kecil Pascualita" selama berada di dalam kedai. 


Share on Google Plus

About Unknown

    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments:

Post a Comment

Takkan bace je kot. Cerr bagi pendapat sikit :)