SERAM!! Hantu Sekolah Menengah Ganggu Mak Cik Kantin


            gambar sekadar hiasan

SERAM!! Hantu Sekolah Menengah Ganggu Mak Cik Kantin | Kisah ni berlaku dekat emak aku, emak aku ni tukang masak kantin sekolah..Jadinya disebabkan beliau ni diamanahkan utk pegang kunci kantin tu,maka di awal2 pagi lagi sebelum subuh dia terpaksa pegi awal tuk prepare brg2 masak..maka mcam2 lah kejadian sejak dia bekerja di siru selama hampir 20 tahun..antara yang paling seram buat aku adalah kisah gangguan di bilik air dan mengheret rantai..

kisah 1 - 

gangguan di bilik air..
Kisah ni berlaku sepuluh tahun lalu. Pagi tu mcm biase  mak aku ni pegi buat hal dia di kantin tu, dalam pukul 5 pagi dia dah sampai dekat kantin, buka lampu siap2 periuk belanga dan barang2 lain, sementara tggu subuh..dia duduk la dlm kantin tu..tgh tggu nak solat tu, dia dengar mcm ada aktiviti dekat tandas murid dekat blok sebelah, memula tu bunyi mcm cebok jatuh. Dia pun buat x tau je pasal ingatkan menda apa jatuh. Lepas tu dalam 5 minit, bunyi air plak..memula tu sikit je, lepas tu mcm ada org main2 air dan makin rancak..Dia dah suspek dah, mula la baca ayat kursi bagai..siap bunyi air mencurah mcm org sedang mandi gitu lame gak gangguan tu berlaku. Sedangkan dia pegi tgok dekat toilet tu lampu pun x terpsang..gila apa ada org mandi dlam gelap, pastu plak sapa yg dtg mandi awal2 sedangkan dia insan terawal dtg..huhuhuhuhuhu........

kisah 2 - 
rantai diheret.yang ni paling seram, kisah ni pun same gak, mak aku dtg awal2 pagi mcm biase, tgh siap2 tu dtg la kawan dia nama Ani, dia ni insan kedua yg selalu dtg keja..dalam pukul 5.30 mcm tu..sorang buat keja kat dapur sorang lagi tgh prepare brg dr freezer..mak aku ni tlinga dia ni cekap sket dengar benda pelik2..memula ingat si Ani ni buka pintu belakang sebab ada bunyi kat belakang kantin tu..bila didengar elok2,bunyi mcm orang heret rantai besi kat atas jalan..berkeriut je bunyi..kendian dr tingkap dapur tu dia tgok mcm ada org berjalan, tapi jalan nya tu mcm ada pegang benda berat..berbalam-balam je nampak lembaga tu menuju ke stor Kemahiran hidup kat blok sebelah..tp mak aku ni kuat semangat dia buat x tau je la..sampai la subuh lepas pekerja lain dtg, dan rehat tgh hari dia pun cerita la kat kawan2 dia..Si Ani ni punylah takut sebab dia cakap dia duk sorang2 kat belakang dalam stor, dekat dgn court bebudak main bola jaring..dr situlah mak aku nmpk lembaga tu..trus dia mintak dtg lepas subuh..tp mak aku maintain je dtg jugak awal2 pg..
Rupanya bkn emak aku sorang je yg penah kena, tukang kebun feveret aku (pasal anak dia segak) pun kena, tp waktu malam masa
dia dtg nk repair mesin rumput jenis tolak tu..pergh...
sumber
Share on Google Plus

About mariasyahiza zainudin

    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments:

Post a Comment

Takkan bace je kot. Cerr bagi pendapat sikit :)