SAH!!Cavani sertai Lavezzi di PSG,pecah rekod Perancis!!


SAH!!Cavani sertai  Lavezzi  di PSG,pecah rekod Perancis!!


Paris: Edinson Cavani tiba di Paris kelmarin untuk memuktamadkan perpindahannya ke Paris Saint-Germain (PSG), dengan sumber rapat berkata tanda harga 64 juta euro (RM267 juta) akan memecahkan rekod Perancis.



Penyerang Napoli berusia 26 tahun itu, penjaring gol terbanyak Serie A musim lalu dengan 29 gol, mendarat di Paris pagi kelmarin sebelum menuju ke sebuah hotel terkemuka di bandar raya itu untuk menjalani pemeriksaan perubatan.

PSG kemudian mengumumkan akan mengadakan sidang akhbar malam tadi, mencetus spekulasi pemeriksaan perubatan berjalan lancar dan kontrak akan ditandatangani dengan segera.

Cavani dijangka mengikat kontrak lima tahun, menurut sumber PSG.

Lewat kelmarin, Pengarah Sukan PSG Leonardo dilihat meninggalkan hotel mewah itu dengan seorang penasihat kepada pemain Uruguay itu, yang digelar 'The Matador'.

Sekiranya pemain dari Amerika Selatan itu mengikat kontrak bersama kelab juara Perancis itu, dia akan beraksi di samping bekas rakan sepasukan Napoli Ezequiel Lavezzi dari Argentina.

Rekod perpindahan semasa Ligue 1 Perancis dicatat baru-baru ini apabila penyerang Colombia Radamel Falcao berhijrah ke AS Monaco dari Atletico Madrid dengan harga dianggarkan hampir 60 juta euro (RM250 juta).

Sekalipun Monaco mencuri tumpuan di Perancis pada musim panas ini, dengan pemilik bilionair dari Russia Dmitry Rybolovlev berbelanja sekitar 140 juta euro (RM584.8 juta) dalam usaha mencabar juara bertahan itu, PSG kini membayangkan hasrat mereka tidak ketinggalan berbelanja besar.

Kelab berpangkalan di ibu negara Perancis itu bagaimanapun cuba tidak mengendahkan khabar angin dalam akhbar sukan Catalunya minggu lalu mengenai kemungkinan pertahanan tengah Brazil Thiago Silva berpindah ke Barcelona.

Ejen Silva, Paulo Tonieto dipetik berkata: “Thiago seorang pemain PSG. Dia mempunyai kontrak dan menghormatinya.

“Desas-desus ini sama seperti tahun lalu tapi Silva seorang pemain PSG dan dia akan melunaskan kontraknya bersama kelab ini.” - AFP HM
Share on Google Plus

About Unknown

    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments:

Post a Comment

Takkan bace je kot. Cerr bagi pendapat sikit :)