Monday, August 12, 2013

Gempar!!Bayi di kubur 3 hari masih hidup

Gempar!!Bayi di kubur 3 hari masih hidup

BANDUNG – Kisah ajaib dan kebesaran Tuhan ini terjadi di desa Cihanjuang Hilir, Parogong, Kabupaten Bandung, Jawa Barat. Seorang bayi yang sudah meninggal dunia yang telah dikubur selama tiga hari  di nyatakan masih hidup setelah di gali oleh kedua orang tuanya, namun setelah diperiksa doktor bayi tersebut di nyatakan meninggal duni,yang menghairankan walaupun sudah meninggal tidak tercium bau seperti orang meninggal dunia.

Warga kampung Manglayang, desa Cihanjuang Hilir heboh dengan khabar adanya bayi yang sudah meninggal masih hidup lagi di dalam kubur.

Kejadian ini berlaku ketika bayi dari buah hati pasangan Rulli dan Yayah, yang lahir secara premature, meninggal diperjalanan menuju ke hospital pada  13 Julai 2010.Sebelumnya tidak ada keanehan pada ketika bayi tersebut meninggal dan dikebumikan.

Namun pada malam 16 Julai 2010 pukul 1.00 pagi penduduk dan keluarga mendengar tangisan bayi, ketika disiasat ternyata suara tangisan tersebut berasal dari kubur umum yang letaknya tidak jauh dari kawasan tempat tinggal penduduk.

Suara tersebut berasal dari kubur bayi yang tesebut,lalu warga dan keluarga beramai-ramai menggali kuburan itu dan menemukan bayi yang sudah terkubur selama 4 hari ,dengan keadaan masih ada tanda-tanda hidup dan bayi tersebut dibawa pulang kerumah dan dibersihkan dari kotoran tanah.

Ibu bayi Yayah sempat menyusukan bayi itu dengan susu tambahan,bahkan bayi tersebut sempat menangis, dan buang air kecil.”Saya sempat kasih susu botol , anaknya menangis ,”jelas Ibu Yayah.
Bayi tersebut sempat diperiksa bidan dari pusat kesihatan masyarakat(puskesmas) dan menyarankan agar dibawa ke hospital.

Namun kerana keterbatasan wang akhirnya niat itu di batalkan dan pada pagi sekitar jam 8.00 atas inisiatif ketua kampung dipanggil dan doktor dari puskesmas setempat untuk memeriksa keadaan bayi tersebut dan doktor pun menyatakan bayi tersebut sudah meninggal.

Share This!


5 comments:

  1. Ajal dan maut Allah yang tentukan. Jadi selagi belum sampai masanya.. takkan terjadinya kematian

    Panas >>BLOGGER JUTAWAN JALANKAN AKTIVITI PELACURAN
    Best >>CARA BUAT DUIT PALING MUDAH SEMASA ONLINE

    ReplyDelete
  2. allahu rabbi..
    mesti terkilan parents dia.
    if only they heard the cry a day earlier, baby tu still boleh hidup..:(

    ReplyDelete
  3. Allah sahaja yg mengetahui sebab musabah kenapa bayi itu dihidupkan kembali...salah satu daripada tanda-tanda kekuasaan-Nya, bayi yang meninggal akan menjadi bidadari syurga kerana dia tidak ada dosa...sebab itu mayatnya tidak kelihatan seperti org yg sudah meninggal...SubhanAllah

    ReplyDelete
  4. Masalahnye kat endon nie klu xdak duet xblh masok hosp.. kene byr dlu baru blh trme rawatan.. bsyukurla kite dok kat msia nie.. blh utg lg..

    ReplyDelete
  5. Bermakna bayi itu mati dua kali.
    Kali pertama dia disyaki mati ketika dia dilahirkan pramatang (tidak cukup bulan) pada 13 July 2010 pada 16 July 2012 dia dikeluarkan dari pusara kemudian sempat disusui dan pada 8 pagi 17 July doktor mengesah kan dia sudah mati ..
    Bermakna bayi tersebut mati 2x.
    Itu lah kebesaran Allah

    ReplyDelete

Takkan bace je kot. Cerr bagi pendapat sikit :)

Powered By Blogger · Designed By Seo Blogger Templates