Gadis obses cantik tidak buang make-up selama 2 tahun!

Gadis obses cantik tidak buang make-up selama 2 tahun!

Apa yang terjadi ketika seseorang mengenakan make-upnya terus menerus selama 2 tahun? Gadis dari Korea ini sempat hadir di acara televisyen hingga kemudian dinasihati oleh doktor.


Namanya, Bae-Dal-mi. Seorang gadis berusia 20 tahun berasal dari Korea. “Saya ingin tampil sempurna sepanjang masa, bahkan saya tetap menggunakan make-up ketika tidur,” ungkapnya.


Kebiasaan ini bermula ketika dirinya jatuh cinta dengan make-up pada usia 14 tahun. Semenjak itu, dari waktu ke waktu make-up yang digunakannya semakin tebal.



 Dia mengatakan bahawa benda yang paling penting dalam hidupnya adalah cermin. “Saya selalu melihat cermin dan membawanya setiap saat,” ujarnya pada sebuah acara variety show di Korea. Meskipun dirinya termasuk cantik tanpa make-up, ia tetap merasa tidak puas dengan penampilannya “Saya ingin melakukan pembedahan plastik di 10 tempat,” ungkapnya.


Ibunya yang sudah berputus asa atas perilaku Bae-Dal-mi menghubungi sebuah program televisyen di Korea dan menceritakan kisah anak gadisnya yang berkelakuan luar biasa. Ketika tampil di acara itulah seorang doktor ahli kecantikan berjaya memujuk gadis ini untuk membuang make-upnya. Dan setelah pemeriksaan khusus dilakukan, diketahui bahwa kulitnya berumur dua kali ganda dari umur gadis itu sekarang!!  Sumber




Mrkopilekat ulas : Nak cantik pun berpada2 la..dan kena la pada tempatnya.. ak tido pun nak bermake up,agak ganjil di situ.. last2 bukan makin cantik,makin buruk ada..Natural beauty is da best =)
Share on Google Plus

About Unknown

    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments:

Post a Comment

Takkan bace je kot. Cerr bagi pendapat sikit :)