Ibu Tiri Yang Sangat Kejam !! - Ibu Gunting Bibir, Lidah Dan Kemaluan Anak !


Ibu Tiri Yang Sangat Kejam !! - Ibu Gunting Bibir, Lidah Dan Kemaluan Anak !Mungkin ada yang sudah membacanya berita yang dikongsikan di Sindo News ini sekitar awal Disember lalu tetapi kisah ini boleh dijadikan iktibar buat anda semua. Seorang kanak-kanak yang diberi nama Adit yang berusia 6 tahun berasal dari Tanjung Batu Kabupaten Rokan Hulu, Riau, Indonesia, dijumpai oleh seorang peniaga sayur pada 15 Disember lalu di sebuah kawasan ladang kelapa sawit di dalam keadaan menyayat hati dan berdarah-darah. Apabila ditanya, rupanya kanak-kanak malang ini telah didera dan diseksa oleh ibu tirinya. Seluruh tubuh Adit kelihatan penuh dengan luka dan lebih teruk lagi apabila bibir,lidah dan kemaluan Adit telah digunting dan dilukai oleh wanita itu. Dari pengakuan Adit ibu tirinya bernama Ervina dan ayahnya bernama Isam. Ibu kandung Adit tinggal di Medan bersama suami barunya dan juga kakak kepada Adit yang berusia 9 tahun.


Apabila dibawa ke hospital untuk pemeriksaan lanjut, terdapat kesan bengkak pada bibir dan lidah Adit kerana didera dan apabila jururawat menyuap makanan ke dalam mulut Adit, kanak-kanak ini menangis, kerana merasa pedih  di bahagian lidah dan bibirnya. Tak cukup dengan itu, di kepalanya ada empat bekas luka dan berlubang dan salah satu luka itu sudah bernanah. Namun, ada juga bekas luka yang sudah mengering.
Terkini, pihak polis sudah memberkas ibu tirinya dan menyatakan bahawa mungkin ibu tiri Adit mengalami sakit jiwa. Hal ini diketahui setelah pihak polis melakukan ujian psikologi terhadapnya. Selepas ditemubual mengenai penganiayaan yang dilakukan terhadap anak tirinya, dia tak sedikit pun menunjukkan penyesalan dan tak mengaku salah sama sekali.

Share on Google Plus

About kayriel eizham

    Blogger Comment
    Facebook Comment

1 comments:

  1. hmm macam2 hal dah sekarang kan. banyak sangat kes dera mcm nie. kesiannya pada si kcik nie. lahai.

    ReplyDelete

Takkan bace je kot. Cerr bagi pendapat sikit :)