Ciptaan Moden Yang Sangat Mengujakan

Semakin banyak ciptaan yang pelik dan mengujakan kat dunia ni. Hampir setiap tahun ada je benda pelik yang muncul. Cuba tengok ciptaan-ciptaan kat bawah ni:-


1.Gyro Bowl




Gyro Bowl ni dicipta untuk kanak-kanak. Gyro Bowl dapat membantu ibu bapa mengurangkan tahap kebersepahan (sepah..hehehe) di rumah. Sebb Gyro Bowl ni akan kekal walaupon kanak-kanak bermain dengan Gyro Bowl.

Xpaham lagi Gyro Bowl ni macam mn? Tengok iklan ni


Amacam, best kan product nih.

2. Lull


Lull ni adalah lampu simple dan kreatif yang yang boleh di setkan cahaya malam, jam loceng dan sebagainya. Rekaannya sangat cantik, ceria dan sesuai untuk kanak-kanak.  Lampu ni juga akan berbentuk bunga apabila terbuka!

X sah kalau x tgok iklan..



 3. Magimix Vision Toaster


Pembakar Roti kita boleh tengok cara roti dibakar. Penggunanya juga boleh melihat tahap kerangupan roti bakar yang dimahukan. Pembakar roti ni jugak senang untuk dibersihkan. Bestnyer kalau dapat makan ngan kaya + butter kan?

Tgok tutorial cara penggunaan kat SINI

4. Bendy Bike



Nak bawa basikal takut orang curi walaupun dah pasang banyak manga kan. So, ap kate guna Bendy Bike. Basikal mudah lentur ni jugak senang untuk disimpan dan dikunci. Sure orang x curi dah lepas ni. Basikal ini telah dicipta oleh Pelajar Kolej Tahun Akhir di British untuk assignment beliau. Malah beliau juga telah memenangi tempat kedua dalam pertandingan merekacipta peringkat Negara.

5. Cell Phone Holder


Pemegang telefon ini diperbuat daripada plastik. Kadang-kadang kalau nak caj telefon kan kene letak atas tv la, almari lah dan lain-lain. So kalau guna cell phone holder ni kan dah memudahkan diri.

6. Face Mug


Unik kan? Cawan ni direka bersama ruang untuk menyimpan biskut sebelum dimakan.


7. One Click Butter Cutter



Alat ini direka untuk memastikan kebersihan mentega semasa menggunakannya. Alat ini dapat memotong mentega setebal 1/8 “ . Butter cutter ni juga sesuai disimpan dalam peti sejuk. Cuma letak je seketul mentega dalam alat ni. Malah ia senang untuk dibersihkan!

Hehehe  time for iklan!!!

8. Steak Button Thermometer


Sape kata skarang ni kita x leh masak steak kesukaan kat rumah? Hehe dah boleh dah la sbb ad Steak Button Thermometer. Termometer ni adalah pengukur tahap masaknye daging. Termometer ni ada tiga penunjuk iaitu Rare, Medium, dan Well.Sape kata skarang ni kita x leh masak steak kesukaan kat rumah? Hehe dah boleh dah la sbb ad Steak Button Thermometer. Termometer ni adalah pengukur tahap masaknye daging. Termometer ni ada tiga penunjuk iaitu Rare, Medium, dan Well.

Jom tengok ape yang kanak-kanak ni cipta sampai dapat peluang masuk  " Ellen DeGeneres Show






*Pandai budak-budak ni cakap bahasa Inggeris kan?... :D

Share on Google Plus

About Unknown

    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments:

Post a Comment

Takkan bace je kot. Cerr bagi pendapat sikit :)