Menyentuh Hati . Kisah Kucing Yang 'Menyelamatkan' Hidup Tuannya

Menyentuh Hati . Kisah Kucing Yang 'Menyelamatkan' Hidup Tuannya

Cerita Sedih Seekor Kucing Yang Menyelamatkan Hidup Tuannya [Menyentuh Hati] | Ini adalah kisah yang agak unik mengenai 2 sahabat yang begitu menyentuh hati dan cerita sedih tentang bagaimana seekor kucing “menyelamatkan” hidup tuannya setelah diselamatkan. Bukan itu sahaja, kucing ini memberi kesetiaan tidak berbelah bahagi dan juga tuah rezeki kepada tuannya
Cerita Sedih Bermula

Pada awalnya, James hidup dalam keadaan kucar-kacir dan keadaan ini banyak mempengaruhi hidupnya. Ibu dan bapanya bercerai sejak kecil. Ibunya seorang wanita yang bekerjaya, berkahwin sekali lagi dan mereka berpindah dari England ke Australia. Sejak itu James banyak berpindah sekolah dan menyebabkannya bermasalah untuk menyesuaikan diri dengan budak-budak lain. Dia dikenalpasti sebagai kanak-kanak yang bermasalah dan mengidap “ADHD”, “schizophrenia” and “manic depression”.

James akhirnya kembali ke England kerana tidak begitu menyukai bapa tirinya. Kemudian dia tinggal bersama kakak dan suaminya. Malangnya, ia tidak lama, dia dihalau keluar dan tinggal dijalanan.

James memulakan hidupnya dijalanan hampir 10 tahun dengan menjual surat khabar. Dia banyak menghabiskan masa di tinggal rumah kebajikan dan akhirnya terlibat dengan dadah. Nasibnya baik kerana bertemu dengan ‘Belle’ yang juga merupakan bekas penagih dadah dan membantu james mengatasi ketagihannya.

Suatu hari, apabila James membuka pintu, dia terjumpa dengan seekor kucing (BOB) yang cedera, dan kelaparan. James pada sebelum ini hanya memikirkan tentang dirinya membuat keputusan untuk merawat kucing tersebut sehingga pulih. Kemudian dia cuba melepaskan kucing tersebut namun, Bob mengekorinya kemana sahaja dengan setia.

Gambar Hiasan

Apabila Bob disisinya, James mendapat perhatian ramai. Mereka menjadi begitu popular di internet sehinggalah James menerbitkan buku mengenai kisah mereka iaitu A Street Cat Named Bob: How One Man and His Cat Found Hope on the Streets by James Bowen

Hidup James menjadi begitu bermakna dengan kehadiran Bob kerana sebelum ini dia tidak dihargai dan dia bukanlah sesiapa. Kini, bukunya antara yang terlaris dan menjadi contoh kepada para pencinta haiwan.

~ Kasih sayang dan kesetiaan sesama makhluk Allah


Share on Google Plus

About Unknown

    Blogger Comment
    Facebook Comment

6 comments:

  1. nape gambar maut sgt igt na selamat kn tdi kene anak panah sesat kew..apew kew..tgk2 ..hurmm...but seronok..

    ReplyDelete
  2. sya ingtkn citer org panah james tpi trkena kucing... rupa2nya citer psal kucing nie mmberi tuah kpd james... lain kali, tjuk citer tu msti lar spdn dgn jln citer... gmbr 2, bwt lar pic kucing 2 dgn tuannya..

    ReplyDelete
  3. saja mahu minta like banyak jer...

    ReplyDelete
  4. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  5. Xyah byk komen..tu cuma teladan. PnW :)

    ReplyDelete
  6. cerita mnyentuh perasaan tp gmbr tu xkena la dengan tajuk..

    ReplyDelete

Takkan bace je kot. Cerr bagi pendapat sikit :)