Hebat !! Lelaki Tua Berjalan Guna Kasut Besi Seberat 405 kg!!


Hebat !! Lelaki Tua Berjalan Guna Kasut Besi Seberat 405 kg!! | BEIJING - Alas kaki yang berat biasanya dianggap tidak selesa bagi sesetengah orang, tetapi tidak untuk lelaki berasal dari  China , Zhang Fuxing . Dia berjalan setiap pagi menggunakan sepasang kasut besi seberat 405 kilogram.

Selama lebih dari tujuh tahun , Zhang menghabiskan paginya dengan bersenam mengenakan sepasang kasut yang diperbuat daripada blok besi yang berat . Kasut ini dibuat menggunakan potongan pengelasan besi sepanjang 30centimeter (cm) dan lebar 20cm .

 Pada awalnya, kasut unik milik Zhang hanya seberat 70 kilogram , tetapi lelaki separuh baya ini menambah beban pada sepatunya agar latihannya semakin berkesan. Zhang mengatakan bahawa biasanya dia berjalan menggunakan kasut besinya itu selama 20 minit setiap pagi . 

Kasut setinggi 40 cm ini dibiarkan diletak di depan rumahnya kerana Zhang tidak bimbang kasut uniknya ini dicuri orang . Seperti yang dilaporkan Oddity Central  Zhang bercadang untuk menambah beban lagi pada kasutnya tahun depan kerana ingin mencatatkan namanya ke dalam buku Guinness World Records .

Share on Google Plus

About Unknown

    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments:

Post a Comment

Takkan bace je kot. Cerr bagi pendapat sikit :)