ERGH!!Ibu terpaksa memilih 1 dari 12 anak kembarnya dan selebihnya dibunuh


 ERGH!!Ibu terpaksa memilih 1 dari 12 anak kembarnya dan selebihnya dibunuh


“Kami pastinya tidak akan memilih bayi perempuan,” tambah suami Jinan. “Kami yakin dengan keputusan kami.” lagi sebelas baki bayi yang tidak dipilih oleh Jinan dan suaminya akan dilemparkan dari atas puncak gunung, sesuai ketetapan yang sudak termaktub dalam Undang Undang Kelahiran Kembar China. Sejak undang-undang ‘Satu Keluarga Satu Anak’ diwartakan pada tahun 1983, kerajaan China sudah membunuh lebih dari 65 juta bayi kembar di negara tersebut.

Jinan, yang mengaku bahawa sudah bertahun-tahun berusaha mendapatkan anak, dengan tegas menolak tuduhan bahawa dia mengambil pil kesuburan, sebuah amalan yang juga dijanjikan dengan hukuman mati di China. “Saya tidak mengerti kenapa ini boleh terjadi,” tambahnya. “Kepada seluruh rakyat China dan para pemimpin kami yang terhormat, saya memohon permintaan maaf atas kelahiran bayi kembar kami yang memalukan dan tidak bertanggung jawab ini.”

Sifat keperimanusiaan di China rasanya sudah lama PUPUS, kenapa kami berkata begitu? kerana sudah banyak kes, cerita mahupun berita yang kita dengar mengenai bayi dimakan, kanak-kanak didera, kanak-kanak dipukul dan kes kanak-kanak yang dilanggar, namun tiada mana-mana pihak yang mahu tampil untuk membantu!


Share on Google Plus

About Unknown

    Blogger Comment
    Facebook Comment

6 comments:

  1. hati orang kafir memang takde pegangan apa lagi melibatkan undang2 yang tak logik dek akal....itu di negara cina ..di negara kita sendiri pun banyak kes2 yang sama tapi penderaan kanak2 tetap satu jenayah...semoga kes2 seperti ini tidak berlajutan lagi....tersentuh rasa hati ..rasa marah juga ketika saya melihat satu video langgar kanak2 di cina ...masyarakatnya hanya berjalan dan melihat sahaja tanpa membantu kanak2 itu yang cedera di kaki akibat di langgar berkali2...andaikan budak itu ialah anak atau adik atau ahli keluarga kita sendiri bagaimana perasaan anda??????

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  3. Nauzubillah.. kenapa takde lansung rase syg dlam hati dorang? plih 1 anak then syg 1 je???? yg lain tu keluar dr mne? bukan dr perut yg sama ke? teruknye lahai...

    ReplyDelete
  4. ya Allah...9 bulan kandung baby tu dy kwn ng kembar dy,kite kndung dy dgn alahan,sakit bgai msa nk bsalin boleh buat cmtu??sian bby tu kt dunia saudra kmbar dy dh xde...yg ibu tu xrse kehilangan ke??xnak wak mai sini baby tu...

    ReplyDelete
  5. plizz if u dont want this baby...dont ever throw this babies...i want this babies..plizzzzzzzzzzzzzzzzzz

    ReplyDelete

Takkan bace je kot. Cerr bagi pendapat sikit :)