Dunia-dunia,anak jutawan dahaga kasih!

Dunia-dunia,anak jutawan dahaga kasih!

Rawang: Nyata kemewahan tak dapat menggantikan kasih sayang apabila seorang gadis belasan tahun kini terkurung di pusat pemulihan akhlak selepas ketagihan syabu, lantaran diabaikan ibu bapanya yang sibuk mengurus perniagaan dengan pendapatan lebih RM100,000 sebulan.

“Saya rasa tersisih kerana ibu bapa sentiasa sibuk, malah mereka langsung tidak mengambil tahu hal persekolahan saya sampaikan buku rekod kemajuan saya pun, pekerja ayah yang ambilkan,” kata gadis itu yang mahu dikenali sebagai Nurin, 19.

Menurutnya, tanpa kasih sayang ibu bapa, kehidupan yang sentiasa dibaluti kemewahan sesuai dengan status sebagai anak jutawan akhirnya menjerumuskan dia ke kancah penyalahgunaan dadah seawal usia 13 tahun.

“Sebagai jalan keluar daripada kesunyian hidup tanpa perhatian emak dan ayah saya mencari keseronokan dengan menghisap syabu selepas dipelawa teman lelaki yang berusia jauh lebih tua daripada saya.
NURIN bersyukur kerana kembali ke pangkal jalan.

“Sampai satu tahap, saya bukan sekadar menagih syabu, tapi turut terjebak dengan kumpulan pengedar apabila mengambil upah membungkus dadah,” katanya yang kini menghuni Rumah Insani dekat sini.
Share on Google Plus

About Unknown

    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments:

Post a Comment

Takkan bace je kot. Cerr bagi pendapat sikit :)