18sx!!Kajian paling tepat mengukur genital lelaki!

Hanya jari telunjuk paling tepat mengukur genital lelaki


Terdapat pelbagai mitos atau kepercayaan dalam mengetahui ukuran alat kelamin seseorang lelaki atau ukuran vagina wanita. Kerana bahagian itu cukup peribadi bagi individu, ramai yang ingin mengetahuinya dengan membuat jangkaan melalui kaedah tertentu.

Biasanya ukuran alat kelamin lelaki baik dari segi diameter mahupun panjangnya dikaitkan dengan ukuran kasut, hidung, jari dan beberapa bahagian tubuh lain, entah betul atau tidak tiada siapa tahu

Perkara ini menarik perhatian pakar urologi untuk membuat kajian. Hasil kajian para pakar urologi mendapati hanya ukuran jari telunjuk yang boleh menjadi petunjuk paling tepat bagi ukuran alat kelamin lelaki. 2 pakar urologi United Kingdom cuba membuktikan kepercayaan masyarakat di negara itu yang mengatakan bahawa semakin besar dan panjang telapak kaki seseorang, semakin besar dan panjang ukuran genitalnya. Seramai 104 lelaki mengambil bahagian dalam kajian ini. Ternyata hasilnya menunjukkan sama sekali tak ada kaitan antara ukuran kasut dengan penis. Ada lelaki yang genitalnya besar dan panjang walaupun ukuran  sepatutnya kecil, sedemikian pula sebaliknya.

Kajian lain dilakukan oleh penyelidik dari Turki dengan mengukur genital 52 lelaki sihat berumur di bawah 40 tahun. Selain mengukur genital, mereka juga mengukur tinggi badan, berat, ratio pinggang dan pinggul, serta jari telunjuk.

Satu-satunya ukuran yang paling hampir dengan ukuran penis adalah jari telunjuk. Semakin besar dan panjang jari telunjuknya, semakin besar dan panjang penis lelaki tersebut. Kajian itu mendapati, rata-rata ukuran genital lelaki Turki adalah 5 inci atau 12.7cm - ANEKA TIPS
Share on Google Plus

About Unknown

    Blogger Comment
    Facebook Comment

1 comments:

  1. Tetapi kebiasaan lelaki yang berbadan kecil mempunyai genital yang lebih besar. Rata-rata berbadan kecil juga mempunyai jari telunjuk yang kecil.. bagaimana tu ?

    ReplyDelete

Takkan bace je kot. Cerr bagi pendapat sikit :)