Pelik!!Wanita Makan Ayam Hidup Setiap Hari!!

Pelik!!Wanita Makan Ayam Hidup Setiap Hari!!

Daging ayam sudah diletakkan sebagai salah satu makanan ruji dalam piramid makanan kesihatan kepada manusia. Setiap hari, kita pasti akan menggunakan ayam sebagai menu utama dalam masakan kita tidak kira apa jenis lauk pauk yang dihidangkan.

Pun begitu, sukar untuk penulis bayangkan apabila seorang wanita pelik sanggup makan ayam hidup-hidup sebagai makanan hariannya tanpa disembelih dan dicabut bulunya terlebih dahulu! Miskaulah, 38, berasal dari Dusun Janganasem, Sidoarjo, Indonesia menghidap penyakit misteri dan aneh iaitu ketagih untuk makan ayam hidup-hidup tanpa disembelih.


Malah, Miskaulah juga didakwa mampu memakan ayam hidup sebanyak lima ekor setiap hari! Dia dikatakan perlu untuk memakan ayam hidup sebagai memenuhi nafsu gila dan peliknya itu.

Ini sememangnya benar-benar pelik memandangkan kita sebagai orang Islam, perlu menyembelih ayam terlebih dahulu dan membersihkan segala kekotoran yang ada sebelum dimasak.

Jangan pula kita mengamalkan ‘nafsu’ seperti ini.




Share on Google Plus

About Unknown

    Blogger Comment
    Facebook Comment

15 comments:

  1. Dia wanita muslimah atau apa..
    Tapi tabii dia makan ayam mentah hidup tak melambangkan dia seorang wanita muslimah pun.. Sebab seorang muslim wajib makan makanan yang halal dan berseh. Kalau makan aym, ayam tersebut wajib disembelih dulu..
    Suh dia makan daging monyet biawak mentah aje lagi bagus... kehkehkeh

    ReplyDelete
  2. Seelok2 nya bukak tudung tu dulu..memalukan oarang bertudung..cisssss.

    ReplyDelete
  3. dah penyakit macam tu nk buat macam mana
    kesian dia

    ReplyDelete
  4. errr misterinya..sakit apa la dia tu..ada saka kot.. O_O

    ReplyDelete
  5. Ya Allah jika betul makan kerana nafsu maafkanlah sidia,jika beliau makan kerana sakit oleh itu orang mengeji beliau berilah orang itu sakit seperti beliau , biarkan mereka rasa sendiri penderitaan beliau .. amin

    ReplyDelete
  6. Auta..
    Seorang yang sakit tidak begitu. Seorang yang sakit tentu sahaja berbadan kurus dan layu dan tiada selera makan. Tetapi dia berbadan bulat sihat dan kelihatan kuat.
    Maka hanye seorang manusia yang berbuat buat berpura pura dan menunjuk nunjuk sahaja yang akan begitu (seperti gambar diatas) dan merasa sangat bangga diri apabila gambar dirakam dan dipertonton.
    Tentu dia ingin mencari perhatian dengan maksud tertentu dihati dan hanye Allah yang tahu.

    Semua sakit ada ubatnye dengan (izin Allah)
    Cuma dia bukan sakit tetapi sekadar ingin cari perhatian.

    ReplyDelete
  7. tuntut ilmu syaitan agaknye sey...... kebanyakkan mcm gi2 la.....

    ReplyDelete
  8. Pelliknya penyakit dia ni,nak buat cam mna lg...

    ReplyDelete
  9. Mohd syahzwan ibrahim jgn melulu membuat satu coment, siapa tau betul2 dia ni ada penyakit, kita mana tau. tidak semua org nak kan glamour or berbangga diri , ntah2 artikel tu just propa dari sesetengah org sja kan, wallahu alam...

    ReplyDelete
  10. Nafsu boleh dihalang dgn berpuasa ... Perempuan tu seorang umat Islam , so die kene brpuasa utk menghalang nafsunye tuh ...

    ReplyDelete
  11. Lantak kau laa nak makan ayam mentah ke, tapi ada syarat wajib! Sembelih ayam dulu, dah sembelih ayam kau makan mentah mentah, ikut cara Islam, apa yg kau buat ni adalah salah. Sembelih dulu

    ReplyDelete
  12. Di Endon Wanita Bertudung x semestinya islam mungkin ia budhha

    ReplyDelete
  13. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  14. takpayah la ckp kat org..jd dkt diri dendiri baru paham...semua orang ada masalah sendiri.even dia muslim mungkin ni yg Allah nk uji kat dia...kalau amalan dia mcm tu biar la dia yg uruskn...boleh ker nk pegi tolong dia dr asyik dok mengutuk dia...lebih baik pebetulkan amalan sendiri dlu ok??...semoga berjaya :)

    ReplyDelete
  15. Setahu Saya...Orang Yang Memakan Daging Mentah Ini..Dia Memiliki Ilmu...Setahu Saya Lah...Sebab Siapa Yang Mahu Ilmu...Dia Harus Memakan Daging Mentah....

    ReplyDelete

Takkan bace je kot. Cerr bagi pendapat sikit :)