Kejam!!Sedih,Oranghutan dijadikan pelacur!!

Kejam!!Sedih,Oranghutan dijadikan pelacur!!

Kekejaman manusia terhadap binatang semakin menjadi jadi. Sedih sekali membaca berita tentang haiwan Sumatera yang hampir pupus kerana diburu, kini ada satu berita lagi yang membuat marah sekaligus sukar dipercayai. Di Kalimantan, seekor Orangutan betina dijadikan pelacur di rumah pelacuran.


Pony, Orangutan berkelamin betina ini menjadi objek pemuas hasrat seksual di penempatan Kerengpangi. Yang membuat bulu roma berdiri, yang berkaitan seksual dengan Pony adalah manusia. Lelaki yang mencari kenikmatan rupanya tidak hanya memilih manusia, tapi juga binatang.

Pony diajar untuk bertingkah laku seperti manusia, bahkan seluruh bulunya dicukur dan tubuhnya diikat di katil. Akhirnya kulit Pony menjadi merah dan tubuhnya tak berdaya. Menyedihkan sekali bahawa pelacuran kepada manusia saja sudah dikecam banyak orang, dan ini terjadi pada haiwan.

Aktivis haiwan cuba menyelamatkan Pony. Mereka memerlukan bantuan untuk menyelamatkan Pony dari tempat itu. Setelah berjaya diselamatkn, polis hutan tidak menyerahkan Pony begitu saja pada Organisasi Penyelamat Orangutan Borneo. 

Wanita yang memelihara Pony selepas itu menjadi histeria. Wanita yang hanya dikenali sebagai Desilets berkata bahawa Pony sudah seperti anaknya sendiri. "Paling membuat saya sedih, tidak ada undang-undang di Indonesia menetapkan hal ini."



Share on Google Plus

About Unknown

    Blogger Comment
    Facebook Comment

14 comments:

  1. kesiannya. tak guna pnya manusia

    ReplyDelete
  2. apekah bodoh sangat...hey pergi mati cepat la!!

    ReplyDelete
  3. Ade gak nafsu kt binatang to...cam x de pompuan je..

    ReplyDelete
  4. macam bangang jerr aku tengok ! well indonesian memang gile babi !

    ReplyDelete
  5. siannye la.. tgk la azab akhirat nnt... ko kene balek baru ko tau

    ReplyDelete
  6. manusia skang nie dh ke mana akal pikiran nye ekk? Allah jadikan kite dari sebaik2 kejadian..dunia akhir zaman

    ReplyDelete
  7. eee..dahsyat..nt kna Tuhan bg bala kt manusia mcm ape entah..lbh dr iblis cmtu.

    ReplyDelete
  8. bodoh ny x msuk akal . manusia ilang akal sdh kh

    ReplyDelete
  9. ish..apelah minah 2..kata 'pony' 2 dh mcm anak sndiri..tapi buat kan pony jadi pelacur...alasan yg langsung x masuk akal...

    ReplyDelete
  10. bengong punya manusia otak mcm bangkai....kesian orang utan tu...semoga Allah s.w.t bagi balasan seberat-beratnya kpda sapa yg tlibat..

    ReplyDelete
  11. ce la jadi manusia yang perihatin skit

    ReplyDelete

Takkan bace je kot. Cerr bagi pendapat sikit :)