Kucing menjadi jutawan


Kucing menjadi jutawan

PELIK TAPI BENAR. Bukan tahyul tapi kenyataan. Binatang juga boleh menjadi jutawan sedangkan begitu ramai manusia dihimpit kemiskinan.

                                                                   Gambar sekadar hiasan

Inilah yang terjadi ke atas seekor kucing hutan berwarna hitam yang diberi nama Tinker.
Kematian tuannya Margaret, janda berusia 89 tahun menjadikan Tinker kucing jutawan.
Margaret semasa hidupnya tinggal di Harrow, utara London. Dia tidak mempunyai anak dan hanya ditemani oleh Tinker sejak beberapa tahun lalu.

Gambar sekadar hiasan

Margaret meninggalkan wasiat yang menyatakan hartanya yang berupa rumah bernilai AS$562,000 dan wang sebanyak AS$160,000 diserahkan kepada Tinker. Nilai keseluruhan hampir RM2.6 juta.
Sejak Margaret meninggal, Tinker yang berusia 8 tahun telah mendapatkan dua teman hidup berupa dua ekor kucing bernama Lucy dan Stardust. Kehidupan ketiga-tiga kucing tersebut diurus oleh para jiran yang diamanahkan sebagai pengelola warisan Tinker
.
Para jiran itu juga akan mendapat manfaat daripada harta peninggalan Margaret. Ini kerana dalam wasiat itu dinyatakan jika Tinker meninggal dunia, maka segala harta pusaka akan jatuh kepada jiran tersebut.

Jarang kucing yang dapat hidup sehingga 15 tahun. Jadi para jiran itu tidak perlu menunggu beitu lama bagi mewarisi harta peninggalan Margaret.- Aneka Tips
Share on Google Plus

About Unknown

    Blogger Comment
    Facebook Comment

4 comments:

Takkan bace je kot. Cerr bagi pendapat sikit :)