Tersangat Kejam !! Bila Manusia Lebih Binatang Daripada Binatang !!

Tersangat Kejam !! Bila Manusia Lebih Binatang Daripada Binatang !!

Salam...Admin nak kongsikan sejenis hidangan yang cukup terkenal di France/Perancis "Foie Gras". Foie Gras bermaksud "hati berlemak"( fat liver) , hidangan yang kontroversi dan mewah.

Apa yang kontroversi makanan ni bagaimana nak dapat Foie Gras ni? memang bahan utama dari hati angsa, tapi hati angsa yang diperoleh dari angsa yang di “paksa” makan secara berlebihan setiap harinya agar hatinya berubah menjadi hati berlemak akibat menderita penyakit “hati berlemak” (fatty liver). angsa akan dipaksa makan sehingga menderita dan hatinya tu lah yang digunakn untuk dimasak. Oh! manusia kamu memang melampaui batas!!


[DIBAWAH : TENGOK GAMBAR ANGSA DIPAKSA/ DISEKSA DEMI HIDANGAN MANUSIA]

Makanan Mewah yang lazat.. ape cerita disebaliknya??? 

Hati angsa yang diperoleh dari angsa yang di “paksa” makan secara berlebihan setiap harinya agar hatinya berubah menjadi hati berlemak akibat menderita penyakit “hati berlemak” (fatty liver).

Seorang pekerja sedang memassukkan cerobong makanan, dicucuk ke dalam tekak angsa untuk memaksa makann masuk kedalam tubuh angsa. Kelihatan angsa lain ketakutan pada manusia yang melampau batas ini. Apa perasaan anda jika anda menunggu giliran diperlakuakan sedemiakian??

Dipaksa penuh kejam menelan setiap makanan dari mesin. Bayangkan kita memahami ape kata angsa tu?

Mereka dipegang dengan kejam, dipaksa menelan makanan walaupun mereka menolaknya. cerobong makanan dicucuk ke tekak mereka untuk menyumbat makanan. betapa malang makhluk Allah yang tidak berdosa ni.

Ditindih & Dipaksa... Kenapa binatang ini diperlakukan sedemiakian sedangkan ia sudah sempurna dicipta Allah untuk kita menggunakannya.. Dipaksa dan dipaksa sehinnga mereka sakit dan ada yang mati.

Semua perlakuan kejam oleh sekelompok manusia ini hanya untuk memperoleh hati angsa yang indah berwarna putih dan lebih besar dari yang normal. Gambar sebelah kiri adalah hati angsa berwarna putih yang besarnya di atas normal akibat angsa diberi makan secara berlebihan secara paksa, sedangkan gambar sebelah kanan (warna coklat) adalah hati angsa yang normal.

Sangkar Durjana buatan manusia si kejam, Sangkar ni dibuat memaksa angsa tak dapat memusingkan badannya maupun melangkah. Kakinya menjadi bengkak kerana setiap hari mereka terpaksa berdiri. Angsa-angsa ini tidak ada kesempatan untuk tidur karena lehernya berulang kali dipegang untuk di “paksa” makan.

Mereka dipaksa makan sampai mati atau mereka mati karena tak sanggup menahan penderitaan ini. Lihatlah mulut mereka penuh dengan makanan!!!


Tersiksa... menderita...demi sepinggan juadah manusia..Mereka yang masih bertahan hidup, menderita penyakit radang usus sehingga mudah terjadi pendarahan yang keluar bersama kotorannya. Tidak hanya penderitaan mulut luka, tenggorokkan luka, perut kesakitan, kaki bengkak, tidak tidur, tak dapat bergerak, mereka juga tak dapat hidup bebas untuk melihat langit atau sungai.



Share on Google Plus

About Unknown

    Blogger Comment
    Facebook Comment

4 comments:

Takkan bace je kot. Cerr bagi pendapat sikit :)